W dniach 23 września, 7 października i 18 listopada 2017 odbyły się w ośrodku PCEN Krosno warsztaty z zakresu przygotowania nauczycieli do prowadzenia zajęć z robotyki w szkołach, w których uczestniczyli Konrad Żabiński i Maciej Zgłobicki pod opieką Nauczyciela Pana Grzegorza Tłuczka.
- Roboty w akcji (1 godz. lekcyjna):
Prezentacja wykorzystania robotów w rzeczywistych pracach:
1. Pakowanie i dystrybucja towarów.
2. Zastosowania medyczne – nowoczesna chirurgia oraz wyrób leków.
3. Roboty jako towarzysze – interaktywne zabawki.
4. Roboty w produkcji przemysłowej.
5. Ochrona i monitorowanie miejsc niebezpiecznych.
6. Eksploracja kosmosu, wyręczenie ludzi z prac w niebezpiecznym środowisku.
7. Roboty transportowe przewożące ludzi i zasoby. - Roboty w ruchu (3 godz. lekcyjne):
Projektowanie i budowa autonomicznego robota, który przemieszcza się i mierzy przebytą odległość, szybkość, potrafi pokonywać wzniesienia. Programowanie silników za pomocą wbudowanego czujnika obrotów. Wykonanie dokumentacji części mechanicznej robota. - Programowanie inteligentnych zachowań robotów (2 godz. lekcyjne):
Projektowanie i budowa inteligentnego i autonomicznego robota, który reaguje na sygnały z otoczenia. Programowanie kontrolera EV3 do wykorzystania czujników: koloru, wychylenia, dotyku i ultradźwiękowego w celu detekcji danych zewnętrznych. - Tworzenie systemów robotycznych (2 godz. lekcyjne):
Projektowanie i budowa autonomicznych systemów, które wykonują skomplikowane zadania. Wytworzone systemy będą identyfikowały problemy i rozwiązywały je za pomocą poszczególnych modułów. Wykonanie dokumentacji oprogramowania robota. - Wykorzystanie gotowych pomysłów do własnych złożonych projektów (2 godz. lekcyjne):
Zapoznanie z przykładowymi konstrukcjami, na których można oprzeć inspirację w tworzeniu własnych robotów. Wykorzystanie gotowej instrukcji, aby dowiedzieć się, jak mają ze sobą funkcjonować mechanizmy. Użycie kilku różnych pomysłów, aby zbudować bardziej złożonego robota. - Doskonalenie kompetencji kluczowych (2 godz. lekcyjne):
Wykorzystanie kompetencji kluczowych wspierających pracę inżynierską w odniesieniu do nauk ścisłych (matematyka i fizyka).